dilluns, 21 de gener del 2008

És hora de dormir: ZZZZZzzzz

Amb aquest article m'agradaria obrir el tema "dormir", que algú ja ha mencionat en algun altre punt d'aquest blog.
La veritat és que aquest és un dels temes que més ens preocupen com a pares i mares. Que el nostre nadó no dormi com voldriem ens porta més d'un mal de cap! I dic com voldriem perquè la realitat és un altra. El nadó no sap que per les nits cal dormir d'una tirada!! Per a les que encara nomès donem el pit, que el nostre bebè dormi tantes hores d'una tirada és una utopia... Com deia la Mercè, crec que fins que no els atipem amb llet+cereals per sopar, la cosa no canviarà.
De tota manera, jo no volia parlar avui sobre aquest tema sinó sobre com aconseguir que el bebè vagi a dormir i que ho faci a l'hora que li toca. Fins no fa gaire, no seguiem un horari fixe amb en Pau, però des de fa unes setmanes això ha canviat. Allà quarts de nou o les nou en Pau ha d'anar a dormir. Els primers dies, per tal que es calmès i s'adormís, la rutina era més o menys la mateixa: llum tènue + xumet + mama al costat. El meu paper consistia a posar-li el dors de la meva mà a la galta. Així aconseguia, després de molta estona de fase REM, que en Pau es calmés i entrés en un son profund. Però fa uns dies, cansada d'estar-me allí plantada com un estaquirot i amb la mà adormida, vaig provar d'introduïr un element nou: els contes. Jo era una mica escèptica amb aquest tema. Vull dir que no pensava que un conte per anar a dormir tingués un efecte sobre un nadó tant petit. Com n'estava d'equivocada! Us puc assegurar que amb el conte en Pau es queda fregit en 10 minuts. I no ens cal ni la mà de la mama. Des que he descobert això l'hora d'anar a dormir s'ha fet més amena ( i més divertida) per a nosaltres. Proveu-ho!

3 comentaris:

Laura, mamá Noa ha dit...

Hola a totes, jo encara no he fet lo del comptes però a mi em va molt bé el GUSILUZ, li agrada molt la llum i la música, la relaxa molt i en pocs minuts es queda dormida. També faig lo que em va dir la Pilar, la banyo cada dia, un dia amb oli i altre amb el sabó, i la veritat és que la relaxa molt, després la papilla de cereals i de seguida a dormir... una Glòria!!!! ara falta que dormi tota la nit i tot serà perfecte...
Records!!!!!

Mercè ha dit...

Hola, haurem de provar els contes! en el nostre cas, una de les ultimes coses que ha funcionat amb l'Adria es posar-li una petita tovallola tocant-li la cara: ell l'agafa, l'exprem amb les dues mans, l'estira per aqui i per allà, se la posa damunt la cara... va jugant sol i al final s'adorm. També tinc un projector d'imatges que es mira una estona, tot i que si te son li molesta i li acabo treient. En general, L'adria es dorm bé. Tot i que alguna vegada era realment impossible dormir-lo perque estava molt alerta i he optat per tornar-lo al salo, a la seva ganduleta, fins que li agafes una mica de son.

El problema ara es que encara no dorm una nit sencera, i jo ja estic treballant. I això que ja li he començat a donar cereals a la nit. Es desperta cada dos o tres hores, es a dir !pitjor que abans! Tinc varies teories del que pot estar passant, entre les quals pot estar una mala digestio o que està en un moment que necessita novament més llet però encara no hem pogut ajustar la producció a la demanda (carai, semblo un empresari parlant). Quan esbrini què passa i com ho arreglem, us ho explico.

Pilar (mama Mariona) ha dit...

Hola a totes, amb la Mariona també tenim la nostra rutina. Primer el bany a les vuit, que com diu la Laura alternem un dia amb unes gotes d’oli d’ametlles a la banyera i l’altre amb sabó. Després embetunada de cremes i cap a l’habitació a on li dono el pit amb cançons d’anar a dormir de fons. Després a fer el rot i els 20 minuts que l’haig de tenir en posició vertical pel seu problema de regurgitació que me’ls passo cantant-li fluixet o parlant-li fluixet. Hi ha dies que s’adorm a braços i d’altres que la poso al moisés i li tanco el llum i ella sola es queda dormideta. La meva intenció seria que sempre la pogués posar al llit desperta i ella sola s’adormís, però amb ella això no ho puc fer sempre, no la despertaré si s’adorm mentre està incorporada. Em penso que també provaré de llegir-li contes, perquè probablement el que li agrada és sentir la meva veu.
Ara només espero poder-li donar els cereals, que encara no em deixen donar, i a veure se tinc més sort que vosaltres i puc dormir d’una tirada tota una nit. Perquè treballant se’m fa molt difícil això de llevar-me a la nit vàries vegades.